3 دستگاه برجسته نگار ویژه نابینایان به دانشگاه نیکوکاری رعد اهدا شد.

همزمان با حضور دکتر سیده فاطمه حسینی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز علمی کاربری رعد و دیدار با اعضای تیم‌های برتر اولین رویداد شتاب 3 دستگاه برجسته نگار ویژه نابینایان به دانشگاه نیکوکاری رعد اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ در این نشست که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاصله اجتماعی در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد؛ مهندس احمد میرزاخانی، رئیس هیئت‌رئیسه دانشگاه و بنیان‌گذار مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ دکتر سیده فاطمه حسینی، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ دکتر مرضیه رئیسی، نماینده طرف قرارداد تفاهم‌نامه در معاونت؛ دکتر الهه تابش، مدیر مرکز نوآوری تابش رعد دانشگاه؛ دکتر اعظم بیات، رئیس دانشگاه نیکوکاری رعد؛ دکتر مریم نیک نژاد، اندیشه مقصودنیا، الهام فلاحی و مهندس افتخاری اعضای تیم‌های استارت آپی؛ فاطمه اکبرپور، مدیر پژوهشی دانشگاه؛ صدیقه جهانگری، نماینده دانشجویان نابینا؛ رضا سخن‌سنج، مدیر روابط عمومی نیکوکاری رعد؛ دکتر مجدالدین، مدیرکل دفتر بازار و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ سرمدی، مدیر روابط عمومی شرکت دانش‌بنیان پکتوس؛ محمدرضا جاودان، معاون مرکز علمی کاربردی رعد حضور داشتند.

مهندس احمد میرزاخانی که از طریق اسکایپ در جلسه حضور یافته بود؛ با تشکر از حضور خانم دکتر حسینی و سایر میهمانان و تشریح فعالیت‌های نیکوکاری رعد در طول 4 دهه گذشته گفت: از تلاش مرکز نوآوری تابش برای برگزاری اولین رویداد شتاب با محوریت نیازهای فناورانه ویژه افراد دارای معلولیت و اهدای 3 دستگاه برجسته نگار ویژه نابینایان به دانشگاه نیکوکاری رعد تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ادامه دکتر حسینی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره فعالیت در حوزه نوآوری اجتماعی و بهبود کیفیت و ارتقاء سطح زندگی افراد و ارتباط آن با مرکز نوآوری دانشگاه نیکوکاری رعد گفت: وظیفه نهادهای حاکمیتی تسهیلگری برای مساعد شدن فعالیت‌های مجموعه‌هایی از قبیل نیکوکاری رعد است و تلاش معاونت علمی و فناوری در این‌گونه فعالیت‌ها را لازم می‌دانم که نتیجه آن می‌تواند به اقدامات مفیدی برای افراد دارای معلولیت منجر شود.

وی افزود: حضور امروز ما آشنایی بیشتر با تیم‌های برتر بوده و تمایل داریم ایده‌های برتر در حوزه تولید محصول وارد شده و از تجربه ارزشمند آن بهره‌مند گردد. مسیری طولانی برای پوشش نیازهای توان‌بخشی توسط بیمه‌ها وجود دارد و این مسئله باعث می‌شود سمت‌وسو به‌سوی تولید برود و با توجه به سابقه بالای فعالیت مرکز رعد زمینه خوبی برای شناخت وضع موجود از توانیابان وجود دارد که برای طراحی بهتر محصول کمک می‌کند. با تلاش‌های دانشگاه و خیریه رعد در مرکز نوآوری توان‌بخشی تابش رعد اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

سپس در گفتگوی تلفنی الهام فلاحی نفر اول رویداد شتاب درباره فعالیت نوآورانه اشتغال هنری استارت آپ خود که به محیط زیست کمک می‌کند؛ گفت: با 3 نفر از توانیابان کار را شروع کرده‌ایم و تاکنون 18 نفر از توانیابان با ایشان همکاری دارند.

در ادامه وی به مشکلات و مسائلی حوزه کاری خود از قبیل اجاره مکان و نداشتن فضای ثابت و مناسب سازی شده برای کارآفرینی معلولین اشاره کرد.

دکتر مریم نیک نژاد از اعضای تیم‌های رویداد شتاب، ایده خود را درباره بانک اطلاعاتی معلولین ارائه کرد و گفت: از محاسن این بانک اطلاعاتی، آشنایی کارفرمایان با توانایی معلولان، ارائه یک پلتفرم برای ارائه‌دهندگان خدمت و یا محصول و آگاهی از نیازهای معلولین است.

سپس اندیشه مقصودنیا از اعضای دیگر تیم‌های رویداد به معرفی ایده خود درباره کفش ویژه افراد نابینا و کم‌بینا پرداخت.

در ادامه دکتر مجدالدین به ایراد سخنانی گفت: ۴۰۰ شرکت در ساخت تجهیزات و محصولات فعالیت می‌کنند و در فعالیت بخش آموزشی دستگاه‌های برجسته نگار در سال 1399 با حضور آقای دکتر ستاری افتتاح شد و در اختیار آموزش‌وپرورش استثنایی قرار داده شد و با لطف آقای دکتر ستاری سه دستگاه با حمایت 100 درصدی به دانشگاه نیکوکاری رعد اهدا می‌گردد، امیدواریم که این محصول به عزیزان روشندل کمک کند.

دکتر الهه تابش درباره اهداف حمایت از مرکز نوآوری تابش رعد گفت: به همه تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد که هر کدام در مراحل خاصی از ایده تا تولید محصول باشند مساعدت خواهد شد. حمایتهایی برای ثبت شرکت یا تولید محصول در کنار افراد برتر رویداد و سایر تیم‌ها خواهیم بود. علاوه بر این نیازهایی هم وجود دارد که با کمک خانم دکتر حسینی برطرف خواهد شد.

همچنین سرمدی مدیر روابط عمومی شرکت دانش‌بنیان پکتوس گفت: مقرر شده است؛ 24۰ دستگاه برجسته نگار ویژه نابینایان برای آموزش‌وپرورش استثنایی خریداری شود.

در پایان با حضور دکتر اعظم بیات، رئیس دانشگاه نیکوکاری رعد توسط دکتر حسینی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری سه دستگاه برجسته نگار هوشمند با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری به مرکز علمی کاربردی رعد اهدا شد.

همچنین به‌پاس قدردانی از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر تابش به نمایندگی از اعضای هیئت‌رئیسه مرکز علمی کاربردی رعد، لوح سپاسی به دکتر فاطمه حسینی اهدا شد.