معرفی دانشگاه جامع علمی-کاربردی

معرفی دانشگاه جامع علمی- کاربردی:

دانشگاه جامع علمی-کاربردی دانشگاهی نیمه دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. تأسیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی در مهرماه سال 1370 به تصویب رسیده و دارای حدود ۱۲۴۵ مرکز آموزشی در رشته‌های مختلف مهارتی در سراسر کشور می­باشد. که حدود 200 مرکز آموزشی این دانشگاه در کلان­شهر تهران قرار گرفته ‌است. این دانشگاه با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان مراکز آموزشی که فاقد تجربه اجرایی می‌باشند، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی-کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبرگی اقدام می‌کرد اما در حال حاضر تنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند

هدف دانشگاه، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد به نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند.

دانشگاه جامع مسئولیت برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پشتیبانی‌های کارشناسی، عملیاتی، اطلاعات و سیاست‌گذاری‌های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز و موسسات علمی-کاربردی را برعهده دارد. مراکز و موسسات آموزش عالی علمی – کاربردی زیرنظر دانشگاه، رکن اجرایی آموزش‌های علمی-کاربردی و به قصد ارتقاء دانش کار و ایجاد مهارت‌های متناسب با حوزه فعالیت شغلی افراد تأسیس شده‌است.

ثبت نام در دانشگاه جامع علمی- کاربردی:

دانشگاه جامع علمی- کاربردی: در مقطع کاردانی، بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور بر اساس دو ورودی مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجویان می‌نماید. داوطلبان براساس شرط معدل کتبی دیپلم وارد دانشگاه خواهند شد. دارا بودن مدرک دیپلم در یکی از گروه‌های، علوم تجربی، ریاضی، انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش الزامی می‌باشد. عنوان مدرک داوطلب در نظر گرفته نمی‌شود و فقط معدل معیار پذیرش خواهد بود. زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در شهریور و دی ماه هر سال می‌باشد.

ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی صرفا از طریق سایت سنجش انجام می گیرد و متقاضیان در زمانهای مذکور می توانند وارد سایت سازمان سنجش شده و از طریق لینک ثبت نام مراکز علمی کاربردی ثبت نام خود را انجام دهند.