دکتر سیده فاطمه حسینی: نگاه مصرفی به خلاقیت و نوآوری منتهی نمی­ شود

دکتر سیده فاطمه حسینی مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت­های مجتمع و دانشگاه علمی کاربردی نیکوکاری رعد و بازدید از مرکز نوآوری تابش رعد دانشگاه و مسؤولان با آنان گفت و گو کرد.

به گزارش روابط­ عمومی مرکز علی کاربردی نیکوکاری رعد دکتر فاطمه حسینی در ابتدا از مرکز نوآوری تابش رعد و استودیو در حال ساخت تولید محتوای آموزشی بازدید کرد و در ادامه پس از حضور در کلینیک توانبخشی دکتر محمد مولوی خدمات این واحد توسط سرکار خانم کتایون حقیقی، فیزیوتراپ و مسئول فنی رعد عنوان گردید و با توجه به تجربه کافی کار با افراد دارای معلولیت پیشنهاد نمودند که مرکز فناوری در زمان ارایه مجوز به شرکت های دانش بنیان به تقویت کار گروهی و پررنگ کردن نقش حوزه توانبخشی در ایده ها و…نقش موثرتری را ایفا نماید و سپس در بازدید از دانشگاه علمی کاربردی نیکوکاری رعد گزارشی از تاریخچه راه اندازی مرکز نوآوری و نحوه فعالیت آن، برگزاری دوره های آنلاین و کلاس­ های آن مرکز دریافت کرد.

در ادامه نشستی با حضور مسؤولان دانشگاه و مجتمع رعد برگزار شد که خانم دکتر حسینی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در نیکوکاری رعد، افزود: اینکه رعد در شرایط بیماری کرونا آموزش ­های فراگیر را سرلوحه فعالیت­ هایش قرارداده است، بسیار مهم و امیدوار کننده است.

وی با اشاره به تأسیس مرکز نوآوری رعد، افزود: با توجه به فعالیت مرکز نوآوری رعد باید راهکارهایی در نظر گرفت که فعالیت روی پلتفرم مجازی اجرا شود و با توسعه اکوسیستم توانبخشی می­توانید ایده­ های اساتید را با پیش­بینی زیرساخت­ های مورد نیاز مرکز نوآوری به نتایج مورد انتظار جامعه هدف (افراد دارای معلولیت) هدایت کنید.

مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یادآوری این نکته که مرکز نوآوری رعد بایستی بدون دیوار پذیرای ایده­ های بکر و جدید باشد، افزود: نگاه مصرفی صرف هرگز به نوآوری و خلاقیت نخواهد رسید و رعد می­ تواند با حمایت از ابزارهای توانبخشی دانش ­بنیان و پایان­ نامه حوزه توانبخشی که قابلیت تجاری­ سازی دارند، پاسخگو نیاز مخاطبان باشد.

جناب  آقای مهندس میرزاخانی  بنیانگذار رعد و رئیس هیات رئیسه دانشگاه رعد به  صورت آنلاین خیر مقدم و تشکر از حضور و همکاری خانم دکتر حسینی را عنوان نمودند .

در این نشست دکتر اعظم بیات رئیس دانشگاه علمی کاربردی نیکوکاری رعد با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری تابش رعد در آذرماه 1398 و اجرای 3 استارت آپ در صنعت توانبخشی و نحوه حمایت از ایده ها و….و اهداف مرکز نوآوری جهت ارتقاء دادن آن به مرکز رشد افزود: با هدف توسعه فعالیت مرکز نوآوری رعد با توجه به استقلال افرد دارای معلولیت و فرهنگ سازی در جامعه، فراخوان عمومی جهت دریافت نیازهای صنعت توانبخشی اطلاع رسانی خواهد شد همچنین پروپوزال پژوهشی مرکز نوآوری را به معاونت علمی و فناوری ارسال خواهند کرد تا از حمایت­ های معاونت در این زمینه بهره­ برداری شود.

کتایون حقیقی مسئول فنی و فیزیوتراپ رعد با عنوان هدف فرهنگ سازی توانبخشی در جامعه بعنوان یکی از اهداف اصلی رعد خواستار فعالیت بیشتر در این خصوص در مرکز نوآوری شدند.

در ادامه سیدمهدی میرهادی مدیر دفتر کارآفرینی و نوآوری دانشگاه رعد با اشاره به جامعه 10 درصدی افراد دارای معلولیت که حدود 8.000.000 نفر را در برمی ­گیرد، افزود: علت اینکه این افراد در جامعه، محیط کار، آموزشگاه و ورزشگاه دیده نمی­ شوند یا اینکه در فرم­ های استخدامی سلامت کامل مورد تاکید است، بی­ توجهی به ظرفیت افراد دارای معلولیت است و این مشکل باید از طریق حمایت ایده­ هایی که توسط افراد دارای معلولیت ارایه می ­شود و برای افراد دارای معلولیت اجرا می­ شود در مراکز نوآوری برطرف شود.

در پایان این نشست مقرر شد، اقدامات لازم برای تأسیس شتاب دهنده رعد از طریق مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری پیگیری و حمایت شود.