بازدید دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مجتمع و مرکز علمی کاربری رعد

در آستانه روز جهانی افراد دارای معلولیت و نیز روز ملی دانشجو دکتر منصور غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به اتفاق مسؤولان دانشگاه جامع علمی کاربردی از فعالیت ­های آموزشی مجتمع و مرکز علمی کاربردی رعد بازدید کردند.

به گزارش روابط­ عمومی مرکز رعد؛ در آغاز این بازدید سیدمهدی میرهادی معاون آموزشی مجتمع رعد و مسؤول کارآفرینی و اشتغال مرکز در سخنان ضمن ارایه گزارش کوتاهی از فعالیت­ های دوران کرونا، افزود: ضرورت خدمت­ رسانی به عزیزان توان ­یاب مجتمع رعد را برآن داشت تا تمام خدمات آموزشی که تا پیش از کرونا به صورت حضوری عرضه می­ شد در ابتدای سال 1399 در بستر اینترنت و مجازی ارایه شود.

معاون آموزشی رعد همچنین افزود: افزایش کارآموزان از 285 نفر به 489 نفر از مزیت­های بهره ­مندی از این طرح است که با سرمایه­ گذاری و مشارکت نیکوکاران به مورد اجرا گذاشته شده­ است.

در ادامه این بازدید دکتر اعظم بیات رئیس مرکز رعد ضمن معرفی کلاس­ های آنلاین مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد یکی از کلاس­ های در حال برگزاری مرکز را تشریح کرد و عنوان نمودند هدف دانشگاه آموزش منجر به اشتغال می باشد و تاکنون 1300 نفر فارغ التحصیل داشته ایم که از این میان 310 نفر دارای معلولیت بوده اند.
در حال حاضر 408 دانشجو شاغل به تحصیل داریم که 73 نفر دارای معلولیت می باشند
همچنین از زمانی که آموزش ها مجازی شده است از چندین استان متقاضی تحصیل داشته ایم و امیدواریم با مساعدت مسئولین شرایط جهت تحصیل افراد دارای معلولیت بیشتر و بهتر مهیا گردد.
در ادامه این مراسم مهندس احمد میرزاخانی بنیانگزار مجتمع رعد و رئیس هیأت رئیسه مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد در پیامی که به صورت تلفنی قرائت کرد ضمن تشکر از حضور وزیر علوم و همراهان به ظرفیت­ های مثال­ زدنی دانشجویان توان ­یاب اشاره کرد و افزود: یکی از موفقیت­ های بزرگی که رعد در این سال­ ها به آن دست­ یافته است، تأسیس مرکز آموزش علمی کاربردی نیکوکاری رعد است که مسیر ادامه تحصیل افراد دارای معلولیت را تسهیل کرده ­است.

رئیس هیأت رئیسه مرکز با اشاره به برنامه آینده مرکز که تبدیل شدن به مرکز تحقیقات و پژوهش است، افزود: این مرکز می­ بایست برای مشکلات افراد توان­ یاب از قبیل: پیشگیری از معلولیت، بهبود کیفیت توانبخشی و ارتقاء فنی وسایل کمک حرکتی فعالیت جدی داشته باشد.

در ادامه مراسم امیر حسبن شهبازی نماینده کارآموزان رعد، فریبا شهبازی نماینده دانشجویان توان­ یاب و حسین خرسندامیری قهرمان آسیایی پرتاب دیسک و نماینده فارغ­ التحصیلان مرکز مهم­ترین مسائل­ شان را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

دکتر مریم رسولیان رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد طی سخنانی با اشاره به هدف این مؤسسه که توانمندسازی افراد دارای معلولیت بود، افزود: دوران کرونا فرصتی فراهم آورد تا مؤسسات آموزشی به فکر توسعه فعالیت­ های خود در بستر آنلاین باشند و در این مدت ما علاوه بر برنامه ­ریزی برای توسعه زیرساخت و نرم ­افزارهای آموزشی در فکر تولید محتوای آموزشی هستیم. البته در ارایه خدمات آموزشی باید به پهنای باند توجه کرد که در این زمینه امیدواریم مسؤولان دانشگاه جامع علمی کاربردی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این مهم اهتمام ویژه نمایند.

دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی طی سخنانی، گفت: مرکز علمی کاربردی  نیکوکاری رعد یکی از مراکز موفق آموزشی دانشگاه محسوب می­شود و همواره از مساعدت­های دانشگاه در سطح بالا بهره­ مند بوده­ است .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در ادامه با تأکید بر نقش فعالیت استارت­آپی، افزود: امسال در شرایط کرونا هدف­ گذاری، توسعه فعالیت مراکز نوآوری است که چندی پیش مرکز آموزشی علمی کاربردی نیکوکاری رعد استارت­ آپ کفش را برگزار کرده­ است.

دکتر امیدی در بخشی از سخنانش، گفت: با هدف حمایت از دانشجویان توان ­یاب رعد، موافقت خود را با تخفیف 15 درصدی شهریه این دانشجویان اعلام می­کند.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجتمع رعد در آستانه روز جهانی افراد دارای معلولیت و روز ملی دانشجو این 2 مناسبت را به دوستان رعد تبریک گفت و افزود: موضوع توسعه آموزش در دوران کرونا مسأله اصلی وزارتخانه است و در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

دکتر غلامی ضمن یادآوری این نکته که مؤسسات مردمی همچون رعد که از پشتوانه نیکوکاران برخوردارند، افزود: حمایت خیرین می­تواند اثربخشی این مؤسسات را افزایش دهند.

دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت که در این مراسم حضور داشت با ابراز علاقه ­مندی به فعالیت­ های مؤسسات حوزه افراد دارای معلولیت، افزود: این پیگیری از زمان تصدی مسؤولیت وزارت رفاه با من همراه بود و به حل مسائل افراد دارای معلولیت اهتمام ویژه دارم.

دکتر ربیعی در ادامه با اهمیت موضوع مناسب­ سازی دانشگاه ­ها، افزود: آقای دکتر غلامی شما می­ توانید با تأکید بر مناسب­ سازی دانشگاه ­ها و مراکز آموزشی امتیازات و جوایز خاصی در نظر بگیرید.

شایان ذکر است در این بازدید استودیو تولید و ضبط برنامه ­های آموزشی مجتمع رعد و مرکز علمی کاربردی نیکوکاری رعد توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.